Ścieżka kariery / Jak pokonać stres w pracy?

Kilka rad, jak pokonać stres w pracy oraz lepiej gospodarować czasem wolnym.

  • Stwórz środowisko sprzyjające pracy odpowiednie miejsce, porządek, wyeliminowanie hałasu.
  • Zaczynaj na raz tylko jedną sprawę.
  • Jeśli to możliwe pracuj w dogodnym dla ciebie tempie. Zwalniaj tempo szczególnie wtedy, gdy pracujesz nad bardzo trudnym zadaniem.
  • Nagradzaj się, gdy skończysz jakąś pracę (krótka przerwa, krótki spacer, zrób coś, co sprawi ci przyjemność).
  • Nikomu nic nie obiecuj dopóki nie zorientujesz się ile to może zabrać czasu.
  • Jeśli nie chcesz się czegoś podjąć odmawiaj mów nic, nie podejmiesz się był wielu spraw do wykonania.
Bardzo skutecznym sposobem na przeciwdziałanie stresowi pracy jest umiejętność gospodarowania czasem wolnym. Im bardziej jesteś wypoczęty, tym efektywniej pracujesz i radzisz sobie z trudnościami dnia codziennego i pracy. A zatem:
  • Dbaj o prawidłowe proporcje między pracą a odpoczynkiem.
  • Uwzględniaj w swoim życiu odpowiednią ilość snu, pamiętaj doba jest podzielona na dwie części, jeśli to możliwe, nie zakłócaj tego rytmu.
  • Zastanów się, co lubisz robić i jakie czynności sprawiają ci przyjemność. Zanotuj sobie jak najwięcej ulubionych form aktywności, przypomnij sobie, kiedy ostatni raz je wykonywałeś i które z nich są dla ciebie najważniejsze.
  • Zadbaj o to, by wygospodarować czas na te formy aktywności, które są twoją pasją, bo one dadzą ci najwięcej satysfakcji i odprężenia.
  • Znajdź czas w ciągu doby na odpoczynek, czas przeznaczony tylko dla ciebie, w weekendy „ładuj akumulator” na następny tydzień.
  • Pamiętaj, masz prawo do odpoczynku, poczujesz się zregenerowany, gdy będziesz korzystał z aktywnych form relaksu. Nie czuj się winny z powodu „nicnierobienia”. Spędzaj czas w gronie życzliwych ci ludzi. Oni również mogą wpływać pozytywnie na twoje samopoczucie.


źródło: Centrum Informacji i Plajtowania Kariery Zawodowej w Warszawie

Polityka Prywatności