Jednym z popularnych sposobów przetarcia sobie ścieżki kariery, zarówno w kraju, jak i za granicą, jest zdobycie międzynarodowych certyfikatów potwierdzających wiedzę i umiejętności w danej dziedzinie. Ich znaczenie będzie rosło – wchodzimy do Unii Europejskiej, a certyfikaty dla tamtejszych pracodawców są gwarancją, że zatrudniany pracownik posiada kwalifikacje na wysokim poziomie.
Kilka rad, jak pokonać stres w pracy oraz lepiej gospodarować czasem wolnym.
Praca 16 godzin na dobę to nie najlepszy pomysł. Ale trzymając się zasady „8 godzin i basta” też daleko nie zajedziemy. Są pracodawcy, którzy nigdy nie oczekują pracy po godzinach. Ale rzadko oferują interesujące zajęcie i równie interesujące pieniądze. Jak więc pogodzić karierę z życiem prywatnym?
Całe nasze życie to nieustanne komunikowanie. Swoimi słowami, gestami czy zachowaniami komunikujemy się ze światem. Najważniejszym aspektem komunikacyjnym jest sytuacja interpersonalna – czyli interakcja komunikacyjna przebiegająca pomiędzy dwoma osobami lub małą grupą osób.
Rozwój zawodowy jest procesem przebiegającym przez większość życia. U każdego rozpoczyna się w różnym wieku, jednak zawsze związany jest z rozwojem umiejętności, zdolności, wiedzy, oraz cech osobowości odnoszących się do pracy zawodowej.
Jeżeli zależy Ci na odniesieniu zawodowego sukcesu nie możesz pozwolić by życie toczyło swoim własnym rytmem. Musisz dokładnie rozplanować swoją karierę, w tym celu potrzebna Ci będzie dobra strategia rozwoju. Skończyły się czasy, gdy raz wykształcony w jakimś fachu człowiek wykonywał go przez całe życie. Dziś w okresie szybkich przemian technologicznych i cywilizacyjnych planowanie samorozwoju jest rzeczą niezbędną. Kto się nie rozwija ten stoi w miejscu.
Wszyscy mamy tyle samo czasu: 24 godziny na dobę, 168 godzin w tygodniu itd. Jednak niektórzy z nas częściej niż inni mówią „nie mam na to czasu”, „gdybym miał go więcej, to…”. Jak to jest, że jedni potrafią coś zrobić w jeden dzień a dla innych mało będzie całego tygodnia? Tajemnica tkwi w zarządzaniu czasem.