Kariera - artykuły

Dobre bo polskie? Dla połowy pracowników w Polsce to hasło nie ma zastosowania w odniesieniu do pracy. Nad polskiego pracodawcę przedkładamy firmy z zagranicznym rodowodem. O to, czy pochodzenie firmy ma dla nas znaczenie zapytał pracowników serwis Praca.pl
Tegoroczne wyniki matury, w tym poprawkowej, udowodniły, że matematyka nie jest mocną stroną absolwentów polskich szkół średnich. Nic dziwnego, że nauki społeczne wciąż pozostają wysoko w rankingu najchętniej wybieranych kierunków studiów.
Zawód dziennikarza zawsze kojarzony był z misją. Osoby parające się tym rzemiosłem mają określone zadanie w społeczeństwie i zobowiązania wobec obywateli. Ale czy w dobie Internetu i wszechobecnej cyfryzacji znajdzie się miejsce dla rzetelnego dziennikarstwa?
Pomimo narastającej niepewności w światowej gospodarce, blisko dwie trzecie Polaków nie obawia się o swoje miejsca pracy – wynika z najnowszych danych Work Service SA. Jednocześnie coraz trudniejsza sytuacja na rynku pracy przekłada się na brak oczekiwań wzrostu płac i wzbudza niepokoje nawet 25% pracowników związane z zachowaniem obecnego zatrudnienia.
Pracownik, podejmując zatrudnienie, podpisuje umowę. Tak przynajmniej powinno być. W celu jak najlepszego dopasowania umowy do sytuacji zatrudniającego i zatrudnianego powstało wiele rodzajów umów. Wśród nich najbardziej pożądana - umowa o pracę na czas nieokreślony.
Ze względu na liczbę pracowników przedsiębiorstwa dzieli się na mikroprzedsiębiorstwa (do 10 pracowników), małe (od 10 do 50 pracowników), średnie (od 50 do 250 pracowników) oraz duże (250 i więcej pracowników).
Spece od HR od kilku lat głowią się jak pogodzić w miejscu pracy kilka pokoleń - 50+, pokolenie x, pokolenie Y. Wygląda na to, że ich zadanie stanie się niebawem dużo trudniejsze.
We wrześniu i październiku w województwie podkarpackim KluczDoKariery.pl oraz PROMAR International prowadzą kampanię społeczną pod tytułem „Świadomie wybieram przyszłość”.
Na bezpłatne szkolenie „Konfrontacje z rynkiem pracy” zaprasza Wyższa Szkoła Zarządzania Marketingowego i Języków Obcych w Katowicach (Gallus).
Już za kilka dni rozpoczyna się rekrutacja na praktyki zagraniczne i wolontariat organizowana przez międzynarodową organizację AIESEC.
Grupa CEDC rozpoczyna program rozwoju kompetencji menadżerskich BOLS GENERATION CHALLENGE. Ogłoszony przez Grupę CEDC program skierowany jest do absolwentów i studentów ostatnich lat kierunków związanych z marketingiem i zarządzaniem.
Narodowe Centrum Kultury ogłasza nabór do Jesienno-Zimowej Edycji projektu „Staże w instytucjach kultury”.
Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelni Łazarskiego wraz z Polskim Centrum Mediacji przygotowało program studiów podyplomowych „Negocjacje i mediacje – biznesowe, sądowe i pozasądowe”.
Pracodawcy nadal patrzą krzywo na pracowników, którzy poświęcają dużo uwagi życiu rodzinnemu. Niesłusznie! Z badań wynika, że menedżer, który ma żonę i dzieci, jest bardziej efektywny w pracy i ma bardziej pozytywne nastawienie do życia.
Menedżerowie muszą analizować wyniki, strategicznie planować zadania oraz wyróżniać się kreatywnością. Wciąż szukają nowych inspiracji, trendów i możliwości rozwoju. Można powiedzieć, że edukacja menedżerska nie kończy się nigdy.
Poprzednie
Następne
Kanał RSS dla tej listy
Polityka Prywatności