Poprosiliśmy osobę kierującą Wirtualnym Biurem z Katowic, aby pomogła nam w odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania dotyczące świadczonych usług przez wirtualne biura, które w Polsce zdobywają coraz większą popularność. Podstawowe usługi takich biur, to: zakładanie / rozwijanie firmy, podpisanie umowy, nowy adres dla firmy czy biuro na godziny. Z pewnością jest to wygodny i najtańszy czyli najmniej ryzykowny sposób na rozpoczęcie działalności gospodarczej.
1. Na czym polega usługa wirtualnego biura?
Zakładasz działalność gospodarczą, spółkę, rozwijasz swoje placówki na terenie naszego kraju lub pracujesz w domu i nie chcesz przyjmować tam klientów Twojej firmy - wtedy korzystasz z naszej usługi i rejestrujesz siedzibę pod naszym adresem opłacając abonament.
Uzyskujesz siedzibę w nowoczesnym biurowcu o wysokim standardzie i wyposażonym biurem. Tym samym oszczędzasz pieniądze, gdyż nie musisz samodzielnie utrzymywać swojego biura i zatrudniać wykwalifikowanej obsługi, bo my oferujemy Ci to samo za niewielką kwotę. Dostajesz od nas adres, obsługę korespondencji, indywidualny numer fax-u, pomieszczenie do pracy.
2. Na czym polega usługa wirtualnego adresu korespondencyjnego?
Czy kiedykolwiek zdarzyło Ci się, że:
Takie sytuacje zdarzają się praktycznie każdemu, dlatego przygotowaliśmy usługę, która rozwiązuje powyższe problemy.
Usługa Wirtualny Adres Korespondencyjny polega na przekierowaniu Twojej poczty prywatnej lub firmowej na nasz adres, dzięki czemu cała lub wybrana część poczty będzie przychodziła na nasz adres.My każdorazowo po nadejściu do Ciebie przesyłki możemy poinformować Cię o tym telefonicznie, SMS-owo lub mailowo. Na Twoje życzenie możemy także zeskanować zawartość poczty i udostępnić ją Tobie drogą elektroniczną.
Zapewniamy pełną dyskrecję oraz profesjonalną obsługę.
3. Na czym polega usługa wynajmu biura na godziny?
Naszym Klientom zapewniamy możliwość fizycznego korzystania z przestrzeni biurowej w Katowicach. Udostępniamy w pełni wyposażone biuro i miejsce spotkań biznesowych.
4. Na czym polega obsługa korespondencji?
Po otrzymaniu korespondencji zaadresowanej na Twoją firmę, natychmiast powiadamiamy Cię o tym fakcie telefoniczni oraz tego samego dnia wysyłamy do Ciebie e-mail wraz z zeskanowanym dokumentem - otrzymujesz wszystko bez wychodzenia z domu, oszczędzając czas i pieniądze związane z dojazdem, parkingiem, itd. Oryginały możesz, np. odebrać hurtem pod koniec miesiąca lub odwiedzając nasze biuro w dowolnie wybranym przez Ciebie terminie.
5. Potrzebujesz indywidualnego numeru telefonu? Nie ma problemu!
Wybierając z pośród naszych usług dodatkowych już za niewielką opłatą możesz swój numer, który zamieszczasz na wszystkich dokumentach firmowych, wizytówkach i stronie internetowej. Możemy odbierać Twój fax i przesłać otrzymany dokument w formacie *.PDF do wglądu tego samego dnia.
6. Mam spotkanie z klientami czy mogę skorzystać z biura?
Tak, oczywiście! Korzystając z odpowiedniego wariantu lub usługi dodatkowej możesz fizycznie skorzystać z biura - spotkać się z klientem, podpisać kontrakt, przeprowadzić rozmowę rekrutacyjną czy po prostu w ciszy i spokoju popracować nad ważnym projektem.
7. Czy w okolicy znajduje sięjakieś miejsce na biznesowy lunch, rozrywkę czy załatwienie spraw biznesowych?
Mając lokalizację w samym centrum miasta nie może być inaczej - mnóstwo sklepów, restauracji, kino, teatr, kancelarie, punkty medyczne, Urząd Pocztowy, Urząd Miasta, Urząd Wojewódzki, galerie handlowe, rozbudowana komunikacja miejska - wszystko załatwisz podczas jednej wizyty w naszym biurze.
8. Czy wynajmując Wirtualne Biuro muszę płacić kaucję za wynajem.
Nie - jedyne opłaty to miesięczny abonament (lub opcjonalnie opłata kwartalna / półroczna / roczna). Nic więcej Cię nie zaskoczy, jasne i przejrzyste warunki współpracy.
9. Na jaki okres zawierana jest umowa wirtualnego biura.
Umowa wirtualnego biura standardowo zawierana jest na czas nieokreślony z trzymiesięcznym terminem wypowiedzenia. W szczególnych wypadkach istnieje możliwość zawarcia umowy na czas określony podawany podczas podpisywania umowy.
10. Zakładam nową firmę / chcęzmienić adres firmowy / chcę rozwijać swoją firmę na terenie kraju.
Dobry wybór - jeżeli któryś z powyższych stwierdzeń dotyczy Ciebie nie mogłeś lepiej trafić. Chcesz założyć nową firmę i potrzebujesz adres? Masz firmę ale chcesz zmienićadres firmowy na prestiżowe biuro w centrum Katowic? A może masz prosperującą firmę i chcesz dodać na swojej mapie sukcesów kolejne oddziały? Wystarczy skorzystać z naszej oferty i wszystko jest możliwe.
JAK ZAŁOŻYĆ DZIAŁALNOŚĆ
Siedziba
Planując założenie działalności gospodarczej, musimy określić jej siedzibę - adres, pod którym dokonujemy rejestracji firmy (z reguły mieści się w nim biuro) oraz miejsce wykonywania działalności (może być takie jak siedziba, może być to adres, np. naszego sklepu czy zakładu produkcyjnego, warsztatu itp.).
Urząd
Te dane wypełniamy w Urzędzie Gminy (ew. Urzędzie Miasta) we wniosku CEIDG-1, czyli wniosku o wpis do Ewidencji Działalności Gospodarczej. Bardzo ważne jest też prawidłowe określenie zakresu działalności gospodarczej według kodów Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD). Obecnie obowiązują kody z PKD 2007.
Urząd Statystyczny i ZUS
Po złożeniu wniosku CEIDG-1, Urząd Gminy przesyła jego kopie do Urzędu Statystycznego raz do ZUS. Otrzymujemy dokument potwierdzający: Zaświadczenie o wpisie do Ewidencji Działalności Gospodarczej pod nr…, następnie czekamy na otrzymanie pisma z Urzędu Statystycznego z naszym numerem REGON.
Jesteśmy zobowiązani do złożenia w ZUS zgłoszenia do ubezpieczeń na druku ZUS ZUA.
Urząd Skarbowy
Konieczne jest też zgłoszenie do Urzędu Skarbowego, jeśli wybieramy formy opodatkowania: Ryczałt ewidencjonowany, Kartę Podatkową lub Zasady ogólne wg stawki liniowej 19%. Jeśli zamierzamy byćpłatnikiem VAT, musimy zgłosić to także do US na druku VAT-R. Gdy nie posiadamy nadanego numeru NIP, musimy o niego wystąpić - jest niezbędny do prowadzenia działalności gospodarczej.
Inne zezwolenia
W niektórych typach działalności konieczne jest także złożenie wniosku do SANEPIDU oraz uzyskanie zezwoleń i koncesji. Jeśli zatrudniamy pracowników, w ciągu 30 dni musimy powiadomić o tym Państwową Inspekcję Pracy.
Opisany powyżej tok postępowania nie wyczerpuje wszystkich możliwości i obowiązków rejestrującego firmę, dużo zależy od rodzaju i formy działalności gospodarczej. Stąd przed podjęciem pierwszych kroków w rejestracji firmy warto zasięgnąć profesjonalnej porady, dzięki której poznamy wszystkie wymogi oraz obowiązujące terminy i sposoby wypełniania dokumentów.
Wirtualne Biuro z Katowic może pomóc przebrnąć prawidłowo przez wszystkie te procedury:)
Kontakt do nich:
http://www.wirtualnebiurokatowice.com
Kompleks Biurowy Apiss Center Point
ul. Mielęckiego 10/403
40-013 Katowice
(4 piętro)
Telefon: +48 515 514 601 // +48 788 021 008
Fax: +48 (32) 441 75 26
e-mail: wirtualnebiurokatowice.com@gmail.com