Pracodawcy szukają pracy najczęściej z przekazów ustnych i z referencji innych pracowników. Natomiast osoby, które poszukują pracy, robią to, przeglądając drobne ogłoszenia w Internecie i prasie.
Pracując na pełnym etacie musisz: | Aby znaleźć pracę musisz: |
Być za coś odpowiedzialny (wykonywać obowiązki, postępować zgodnie z procedurami) |
Ustalić swój własny zakres odpowiedzialności (rzeczy, które musisz wykonać, by znaleźć pracę) |
"Odbić kartę" lub w pracy "na czas" | Wstawać wcześnie i ustalonej godzinie, by zacząć poszukiwanie pracy |
Pracować ciężko cały dzień, przynajmniej 42 godziny na tydzień | Szukać pracy wytrwale, cały dzień, 42 godziny na tydzień |
Składać raporty szefowi, który sprawdza, czy wywiązujesz się ze swych obowiązków. | Być swoim własnym szefem (lub ustanowić "szefem" swego przyjaciela), by być pewnym, że wywiązujesz się ze swych obowiązków związanych z poszukiwaniem pracy. |