Amica to polskie przedsiębiorstwo przemysłu elektromaszynowego z siedzibą we Wronkach, produkujące sprzęt AGD.
O sile marki na rynku świadczą nie tylko jej udziały rynkowe, ale wysokie oceny i zadowolenie konsumentów z produktów. Funkcjonalność, użyteczność i ciekawe wzornictwo oferowanych urządzeń tworzą standard obowiązujący w branży. Produkty Amiki gotują, pieką, chłodzą, zmywają i piorą w milionach domów w Polsce i ponad 40 krajach świata ułatwiając codzienne domowe obowiązki. Wybierając produkty marki Amica klienci otrzymują produkty spełniające najwyższe normy jakościowe, bezpieczne i przyjazne dla środowiska naturalnego. Zgodnie ze strategią firmy Amica poprzez szybką odpowiedź na potrzeby klientów i zdolność do zmiany buduje pozycję ważnego dostawcy szerokiej gamy sprzętu gospodarstwa domowego na rynku europejskim. Amica koncentruje się na stałym podnoszeniu satysfakcji swoich klientów, efektywnie i skutecznie dopasowuje procesy i struktury biznesu do wyzwań rynku, tworząc intuicyjne rozwiązania technologiczne, które sprawiają, że gotowanie na sprzętach Amiki staje się przyjemnością.
Marka Amica jest liderem rynku AGD w Polsce i jedną z najcenniejszych polskich marek. Amica jest także marką darzoną największym zaufaniem w kategorii dużych urządzeń gospodarstwa domowego, chętnie wybieraną przez klientów, co potwierdzają badania niezależnych ośrodków badawczych. Przez kilka ostatnich lat z rzędu Amica otrzymywała wyróżnienie The Most Trusted Brand - Marki Godnej Najwyższego Zaufania, przyznawanej w badaniach realizowanych przez miesięcznik Przegląd Reader’s Digest. Zgodnie z misją firmy Amica dostarcza bowiem urządzenia, które unowocześniają kuchnie Polaków i Europejczyków. Kluczową wartością marki jest waśnie unowocześnianie kuchni użytkowników sprzętów Amiki. To właśnie dlatego marka posiada znaczące udziały sprzedaży na rynku krajowym. Ogółem udział firmy w polskim rynku AGD wynosi ponad 14%. W 2010 roku przychody ze sprzedaży osiągnęły poziom 1,3 miliarda. Amica należy także do najcenniejszych polskich marek. W zestawieniu dziennika Rzeczpospolita znalazła się wśród 100 marek, które osiągnęły najlepsze oceny w odniesieniu do poszczególnych wskaźników składających się na siłę marki. Firma posiada silną, rynkową pozycję plasując się na 48. - na 100 możliwych - miejscu w ogólnym rankingu siły marki.