Od edukacji do realizacji. Marka VOX wdraża projekty studentów do swojej oferty

Dział: kariera - pracaikariera.pl

Program Edukacyjno-Projektowy - znany jako PE-P - to alternatywna forma kształcenia projektowego, dzięki której studenci Wydziału Architektury
i Wzornictwa na Uniwersytecie Artystycznym im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu zyskują szansę rozpoczęcia pracy zawodowej tuż po ukończeniu studiów. To jedyny taki program w Polsce, który od lat umożliwia początkującym projektantom współpracę z markami znanymi na rynku. VOX jako partner 20. edycji programu zapewnił wsparcie na każdym jego etapie. Po ukończonym procesie projektowym i wdrożeniowym nadszedł czas, by zaprezentować efekty współpracy, które zasilą ofertę VOX - dwa nowe dekory paneli ściennych Kerradeco oraz wielofunkcyjny mebel dla dzieci Multi.

W odpowiedzi na zmiany

„Nowe Funkcjonalności” były hasłem przewodnim 20. edycji Programu Edukacyjno-Projektowego. Temat nawiązywał bezpośrednio do zmian, które zaszły we współczesnym świecie w ciągu ostatnich dwóch lat. Rzeczywistość pandemiczna sprawiła, że spędzaliśmy więcej czasu w naszych mieszkaniach i domach. Wymagało to od nas reorganizacji i dostosowania do nowych warunków życia w przestrzeni, w której przenikają się różne sfery codzienności – praca, lekcje dziecka czy domowe obowiązki.

Zadaniem grupy studentów było stworzenie projektów w myśl hasła przewodniego tak, aby odpowiadały rzeczonym „nowym funkcjonalnościom”. Proces twórczy rozpoczęły szeroko pojęte badania, po których nastąpiło zapoznanie z briefem projektowym, a następnie z procesem produkcji. Finalną fazą było prototypowanie, po którym wybrane projekty zostały przygotowanie do wdrożenia na rynek.

Profesjonalne wsparcie

Długofalowość PE-P doskonale wpisuje się w koncepcję działania marki VOX, która bada realne potrzeby odbiorców, wykorzystując metodologię design thinking. Nad produktami dopasowanymi do różnych stylów życia stale pracują multidyscyplinarne zespoły, w skład których, oprócz projektantów, wchodzą psychologowie, etnografowie, socjologowie oraz działy: rozwoju, marketingu, technologii czy handlu. Podczas Programu Edukacyjno-Projektowego studentom kierunku projektowania mebli i wzornictwa pomagali eksperci i specjaliści VOX, m.in. Katarzyna Bryze, Head of R&D, Małgorzata Bernady, Head of Visual Concept Team oraz projektantki: Dorota Balewicz, Marta Krupińska i Natalia Polakowska. Dodatkowym wymiarem tej współpracy była konfrontacja z biznesem na wczesnym etapie oraz projektowanie w środowisku realnych możliwości i ograniczeń.

Czas na efekty

Nowa rzeczywistość wymaga nowych funkcjonalności. Praca zdalna, domowe obowiązki, a do tego opieka nad dziećmi - lockdown stał się motywacją do wprowadzenia do wnętrz zmian stanowiących ułatwienie w pandemicznej codzienności. W odpowiedzi na potrzeby rodziców powstał wielofunkcyjny mebel Multi, sprzyjający dziecięcym aktywnościom: zabawie, nauce oraz towarzyszeniu dorosłym w różnych aktywnościach, np. wspólnym gotowaniu. Może służyć jako stolik, miejsce zabawy, domowy teatrzyk, pomocnik kuchenny, a nawet przeobrażać się w auto, samolot czy rakietę kosmiczną. Co więcej można w nim przechowywać ulubione zabawki dziecka. Multi opracowano w jasnej, stonowanej kolorystyce, która sprzyja poczuciu harmonii i komfortowi w dziecięcym pokoju. Za projekt, który marka VOX wdroży do swojej oferty odpowiadają studentki Wiktoria Matyśkiewicz i Karina Kaczkowska.

Na zdjęciu: Multi to meblozabawka dla dzieci w postaci wielofunkcyjnej bryły.

Wyselekcjonowano także dwa nowe dekory, które dołączą do oferty dekoracyjnych paneli ściennych Kerradeco od VOX – Night Forest i Gray Forest. Ich autorkami są studentki Łucja Król i Aleksandra Paprocka. Projekty obu wzorów graficznych powstały w duchu idei „w zgodzie z naturą”, nawiązując do motywów roślinnych. Tak jak przyroda działają kojąco na zmysły i emanują spokojem, który zwłaszcza w okresie pandemii wydawał się potrzebny bardziej niż zwykle. Wzornictwo inspirowane naturą pomaga stworzyć określony, sprzyjający wyciszeniu nastrój we wnętrzu.

- Natura wiodła prym jako inspiracja. Kluczowe było również uczucie, jakie młodzi projektanci chcieli wzbudzić w użytkowniku, zapożyczając wzory z fauny i flory. Wiele grup projektowych kierowało się przytulnością, wyciszeniem, koncentracją. To sporo mówi o naszych potrzebach w specyficznym czasie pandemii – mówi Dorota Balewicz, projektantka VOX.

Na zdjęciu: Łucja Król i Aleksandra Paprocka prezentują dwa nowe wzory paneli dekoracyjnych Kerradeco marki VOX – Night Forest i Grey Forest.

Młode projektantki uzyskały charakterystyczny motyw, wykorzystując zebrane w lesie rośliny, które zostały ususzone i odbite na kartonie. Najciekawsze fragmenty poddano obróbce cyfrowej poprzez wprowadzenie tła w postaci faktury naturalnych, zeskanowanych materiałów. Wzór powstał w dwóch, zupełnie różnych odsłonach: Night Forest ma za zadanie wprowadzić do wnętrza tajemniczość i dać poczucie bliskości z naturą. Wzór jest bardzo wyrazisty, a mimo to działa kojąco, zatem świetnie sprawdzi się w home office. Z kolei Grey Forest prezentuje surowe szarości na ciepłym tle, które sprawiają, że wzór jest bardzo nowoczesny. Użycie płaskich plam barwnych zapewnia jego neutralność, dzięki której można zastosować go w każdym wnętrzu.

- Night Forest zachwycił nas głębią zieleni. Wzór wspaniale wpisuje się we wnętrza dzięki świetnie dobranej kolorystyce oraz prawdziwym odbiciom liści. Poprosiliśmy grupę studentek o opracowanie innych propozycji kolorystycznych w tej serii. Tak powstał dekor Grey Forest o zupełnie odmiennym, eterycznym charakterze – dodaje Dorota Balewicz.

Podczas 20. edycji PE-P studenci mogli doświadczyć trudu projektowania dobrego wzoru. Całą przekazaną im wiedzę musieli szybko przyswoić, aby stworzyć projekty, które mogły zaistnieć w ofercie VOX. Mebel Multi oraz wzory Grey Forest i Night Forest już wkrótce będą dostępne w ofercie paneli dekoracyjnych Kerradeco.



VOX to polski producent wyposażenia wnętrz o unikatowym i uzupełniającym się portfolio produktów oraz usług związanych z urządzaniem mieszkań i domów. 

W VOX wierzymy, że prawdziwa wolność zaczyna się w domu, a to jak mieszkamy ma ogromny wpływ na nasze życie. Dlatego nasze produkty powstają w odpowiedzi na realne potrzeby człowieka, w oparciu o metodologię design thinking. Pracują nad nimi multidyscyplinarne zespoły, w skład których, oprócz projektantów, wchodzą psychologowie, etnografowie czy socjologowie; a naszym celem jest nieustanny rozwój i dostarczanie kompleksowych rozwiązań wnętrzarskich. W ten sposób powstają stylistycznie dopasowane do siebie kolekcje mebli, podłóg, drzwi, dodatków oraz systemów ściennych i elewacyjnych.

VOX to także sieć salonów wyposażenia wnętrz w całej Polsce oraz platforma sprzedaży on-line vox.pl. Prawdziwą wolność tworzenia zapewniamy konsumentom w ponad 60 krajach: od Meksyku, przez Europę, aż po Indie i Maroko.



System Creative daje setki tysięcy możliwości konfiguracji mebli. W pięciu krokach możemy stworzyć swój wymarzony regał, biurko, łóżko czy szafę.

Sprawdź na


data ostatniej modyfikacji: 2022-04-28 16:17:37
Komentarze
Polityka Prywatności