Zarządcy i właściciele centrów handlowych zapraszają studentów i studentki oraz środowisko start-upowe i twórców nowych technologii na bezpłatne warsztaty design thinking. 10 sierpnia rusza nabór do programu Challenger 2.0 stworzonego przez Centrum Transferu Wiedzy i Innowacji NextGenLab. Organizatorem prac jest Retail Institute. W trakcie dwutygodniowych warsztatów uczestnicy poznają od podszewki potrzeby i wyzwania stojące przed branżą handlową.
We współpracy z liderami polskich i europejskich centrów handlowych, uczestnicy programu Challenger 2.0 będą mieli możliwość projektowania udoskonaleń usług, procesów, metod marketingowych, sprzedażowych, organizacyjnych i wielu innych. Branża centrów handlowych poszukuje młodych talentów, którym rzuca wyzwanie stworzenia koncepcji centrum handlowego przyszłości. Najciekawsze pomysły i idee, wypracowane przez zespoły projektowe w trakcie programu Challenger 2.0, zostaną nagrodzone i wdrożone przy pełnym wsparciu nie tylko zespołu Retail Institute, ale i firm stojących za nim.
- Challenger 2.0 to przede wszystkim program edukacyjny, w ramach którego studenci, start-upy i spółki technologiczne poznają specyfikę branży centrów i sieci handlowych oraz nowoczesne narzędzia tworzenia innowacji. Stworzone w trakcie programu grupy projektowe opracują unikatowy bank innowacji, pomysłów i rozwiązań, będących odpowiedzią na potrzeby i oczekiwania określonych segmentów klientów i konsumentów – mówi Anna Szmeja, Prezes Retail Institute.
Jak
podkreślają twórcy projektu, branża handlowa musi podążać za
nowoczesnymi technologiami, trendami oraz zmianami kulturowymi.
Media społecznościowe, digitalizacja, aplikacje mobilne,
zaawansowane rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa, systemy smart,
AI, uczenia maszynowego, PropTech i FinTech – to tylko część
wyzwań, które przed nią stoją. Jednocześnie właściciele
centrów handlowych bardziej niż dotychczas skupiają się
na
człowieku i jego różnorodnych potrzebach, tak by tworzone miejsca
i usługi były realizowane z poszanowaniem potrzeb i aspiracji
klientów. Włączenie do prac projektowych młodych twórców
i
kreatorów pozwoli spojrzeć ekspertom na rynek z zupełnie nowej
perspektywy. Dla uczestników program Challenger 2.0 to doskonała
okazja do zdobycia nowych, uniwersalnych umiejętności, wiedzy i
doświadczeń oraz mentoringu wybitnych specjalistów związanych z
polskim i europejskim rynkiem centrów handlowych.
-
Bez
edukacji nie ma rozwoju, a ta bardzo często jest zbyt droga i
niedostępna dla wielu młodych, utalentowanych osób. To z myślą o
was stworzyliśmy przestrzeń wymiany myśli i pomysłów, która
będzie inspirowała do projektowania nowoczesnych rozwiązań,
pomoże wam nabrać wiatru w żagle, dookreślić dalszą ścieżkę
kariery
i skorzystać z wiedzy oraz doświadczenia wybitnych
ekspertów. Challenger 2.0 to niezwykła podróż, w którą już
dziś zapraszam studentów i absolwentów uczelni wyższych niemal
wszystkich specjalizacji: przyszłych architektów, psychologów i
socjologów, inżynierów, marketerów, specjalistów od systemów
zarządzania i produkcji, finansistów, młodych pracowników
naukowych, start-upy, NGOs oraz spółki technologiczne
– mówi
Anna Szmeja.
W związku z postępującym wzrostem zachorowań na COVID-19, warsztaty odbędą się w środowisku online. Popołudniowe, 4 godzinne spotkania weekendowe pozwolą włączyć się do prac twórcom z całej Polski. Szczegółowe informacje na temat warunków udziału w programie Challenger 2.0 i formularz aplikacyjny są dostępne na stronie: https://nextgenlab.com.pl/
Wszystkie prace projektowe stworzone w trakcie programu Challenger 2.0 oraz rozwiązania startu-powe zostaną automatycznie skierowane do konkursu Challenger 2.0 w jednej z 5 kategorii:
Tarcza:
innowacje, które pomogą firmom handlowym wyjść z kryzysowej
sytuacji i poradzić sobie
z ekonomicznymi skutkami pandemii;
New Retail: robotyka, automatyzacja, AI, uczenie maszynowe, algorytmy, rozwiązania optymalizujące procesy biznesowe, narzędzia analityczne;
Green Retail: rozwiązania niwelujące negatywny wpływ obiektów handlowych na środowisko, projekty i narzędzia proekologiczne (ochrona środowiska i klimatu);
Customer&Experience: rozwiązania dla klientów centrów i sieci handlowych budujące ich pozytywne doświadczenia. PropTech, FinTech, EduTech i wszystko co dotyczy handlu i zarządzania centrami oraz sieciami handlowymi;
WooW Award: nagroda dla tych, którzy nie wiedzieli, że się nie da, których idee i rozwiązania wykraczają poza schematy i kategorie.
Jak aplikować do Challenger 2.0?
Na stronie nextgenlab.com.pl, w zakładce aplikuj, znajduje się prosty formularz, który należy starannie wypełnić. Aplikacja do programu jest bezpłatna dla NGO’s, studentów i spółek start-upowych.
Partnerami korporacyjnymi programu Challenger 2.0 są firmy Apsys Polska, ECE Projektmanagement oraz Mayland Real Estate.
Partnerami merytorycznymi są: METRO PROPERTIES, Stary Browar, IMS SA oraz Uczelnia Wyższa Łazarskiego.