Masz tylko jedną szansę, by zrobić pierwsze dobre wrażenie, i dosłownie kilka minut, by wywołać je podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Jak pokazują badania, to właśnie pierwsze dziesięć minut decyduje o przyszłości zawodowej potencjalnego pracownika. Twoje zachowanie jest pod baczną obserwacją już od momentu przyjścia na rozmowę kwalifikacyjną.
Wykorzystaj więc 10 poniższych porad zaczerpniętych od ekspertów monsterpolska.pl zajmujących się doradztwem zawodowym, rekrutacją i ścieżką kariery, by spektakularnie i efektywnie wypaść przed Twoimi potencjalnymi pracodawcami.
1) Solidny, stanowczy i niespocony uścisk dłoni, kontakt wzrokowy oraz uśmiech sprawią, że wydasz się osobą sympatyczną. Miłe osoby są częściej zatrudniane.
2) Przygotuj się na krótką, niezobowiązującą rozmowę na początku, która przełamie lody i ułatwi kontakt z potencjalnym szefem, ale także ukaże Twoje możliwości konwersacyjne przydatne w przyszłych kontaktach z klientami i współpracownikami.
3) Bądź przygotowany ze wszystkich informacji, które mogą dotyczyć firmy oraz osoby przeprowadzającej z Tobą rozmowę.
4) Nie podchodź do stołu ani nie siadaj, dopóki nie zostaniesz o to poproszony. W ten sposób pokażesz, jak zachowujesz się w sytuacjach wymagających profesjonalizmu.5) Zacznij zadając szczegółowe pytania - udowodnisz tym samym, że "odrobiłeś pracę domową" jeśli chodzi o znajomość firmy, jej działów, branży i konkurencji.
6) Przetrenuj swoje odpowiedzi na najczęściej zadawane podczas rozmów pytania.
7) Kiedy zostaniesz zapytany o swoją osobę, zawsze staraj się odpowiadać profesjonalnie. Opowiadanie o swojej rodzinie bądź planach na weekend jest nieprofesjonalne. Skup się jedynie na aspektach i cechach, które ukażą Twoją efektywność i produktywność.