Ukończenie studiów nie jest już gwarantem sukcesu zawodowego. Studenci zauważają, że ważne jest dokształcanie się samemu. Sprzyjają też temu możliwości jakie pojawiają się w sieci. Powstało masę platfom online i kursów. Większość z nich jest darmowa, łatwo dostępna dla każdego i w każdym momencie.
Uczelnie również zaczynają stawiać na e-learning oferując niektóre ze swoich kursów w tej formie. W zależności jednak od uczelni jest to na różnym poziomie rozwoju. Najbardziej popularnymi platformami wykorzystywanymi przez studentów są tzw. MOOC (massive open online course), a także filmy, prezentacje i podcasty dostępne w Internecie. Dostępne materiały są publikowane przez osoby z doświadczeniem, a nie tylko wiedzą teoretyczną.
Zapytaliśmy się studentów z najlepszych uczelni z 12 krajów co myślą o edukacji online i okazało się, że podzielają oni podobną opinię. "Informacje pozyskiwanie w internecie pozwalają na poszerzanie już zdobytej wiedzy", stwierdza Piotr Dziadosz, student Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Jednym z najcześniej korzystanych przez niego narzędzi są podcasty, online konferencje oraz webinary i jako jeden z nich wymiena Open Yale. Najważniejszymi dla niego czynnikami są darmowy dostęp do infromacji i wygoda w obejrzeniu, przeczytaniu materiału w każdej chwili.
Każdy z przepytanych studentów wziął również udział w organizowanym przez CupoNation webinarze, który odbył się 21 i 28 listopada 2013 r. Było to pierwsze tak duże międzynarodowe szkolenie organizowanie przez firmę, a nie przez uczelnie wyższe, tak jak to odbywało się do tej pory. Składały się na nie dwu godzinne sesje na temat Lessons learned from building international start-ups oraz Rights and Wrongs of the Online Marketing World. Podczas obydwu sesji można było zadawać pytanie, na które Dr. Fruth odpowiadał nie bieżąco. Na koniec szkoleń ogłoszony został konkurs, w którym można było od razu wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce. Do wygrania był MacBook Pro lub 3 miesięczna płatna praktyka w siedzibie firmy w Monachium z pokrytym zakwaterowaniem.
Samo wydarzeniem cieszyło się dużym zainteresowaniem. Ponad 200 uniwersytetów w 12 krajach opublikowało wiadomość o webinarze i konkursie. Ponad 2200 osób zapisało się na szkolenie, w tym studenci z ponad 70 różnych narodowości. Dla tych, którzy pomimo zapisania się nie mogli uczestniczyć w szkoleniach, prezentacja została zamieszczona na stronie www.cuponation.pl/webinar . Taka liczba potwierdza fakt, studenci łakną informacji i sami wyszukują nowych możliwości. Edukacja online ma ogromny potencjał i z pewnością rozwinie swój zasięg w przyszłości.