Jakie kompetencje w największym stopniu decydują o sukcesach, jakie odnosimy w życiu, a zwłaszcza w sferze działań zawodowych? Jakie priorytety należy przyjąć, kiedy myślimy o rozwoju własnym czy pracowników w firmie? Poszukiwanie odpowiedzi na te pytania zawsze prowadzi do inteligencji emocjonalnej (EQ).
Czym są kompetencje emocjonalne?
Kompetencje emocjonalne (inteligencja emocjonalna) to jedna z bardziej pożądanych przez pracodawców cech pracownika. Dzięki umiejętności określania i kontrolowania własnych emocji oraz dekodowania emocji partnerów, uzyskuje się lepsze efekty w kontaktach, zarówno biznesowych jak i międzyludzkich.
Czy kompetencje emocjonalne są rzeczywiście tak istotne, że warto – a co więcej – trzeba je rozwijać?
Każdy, kto zaczyna doskonalić umiejętności zarządzania emocjami swoimi i innych ludzi, od razu zyskuje praktyczne potwierdzenie, że tak właśnie jest. Rozwijając EQ zwiększamy naszą rzeczywistą efektywność, poprawiamy jakość relacji ze współpracownikami, przełożonymi, podwładnymi, klientami; ze wszystkimi ludźmi, z którymi nawiązujemy kontakt, także w życiu prywatnym. A umiejętność budowania odpowiednich relacji, wsparta wysokim poziomem kompetencji psychologicznych i tych związanych z efektywnym działaniem, to atut coraz bardziej doceniany i poszukiwany na rynku pracy.
Metody nauki
EQ-learning, to nowa, wygodna opcja rozwijania inteligencji emocjonalnej dzięki możliwościom, jakie zapewnia nowoczesny e-learning. To szkolenia dopasowane do odbiorcy, dostępne w dowolnym miejscu i czasie, zapewniające możliwość zarządzania tempem własnego rozwoju, pozwalające zminimalizować koszty zdobywania wiedzy i praktycznego doskonalenia umiejętności. Jedną z firm specjalizujących się w tej metodzie nauczania e-learning institute, rozwijać kompetencje emocjonalne w sieci.