Konferencje, warsztaty, gry symulacyjne oraz spotkania z praktykami z branży handlu detalicznego to propozycje dla najlepszych studentów i absolwentów w ramach cyklu Rethink Retail Jeronimo Martins Career Development Academy . Jego inauguracja odbyła się w lutym br. w Warszawie.
Nowa formuła to efekt konsolidacji doświadczeń zdobytych przez firmę podczas aktywności na studenckim rynku pracy w ciągu kilku ostatnich lat.
„Jako liderowi branży i jednej z największych firm w Polsce zależy nam na szerzeniu wiedzy o nowoczesnym handlu. Skupiamy się na tym, aby każde spotkanie było dla uczestników cennym doświadczeniem, które zaprocentuje przy wchodzeniu na rynek pracy' - mówi Wojciech Żytkowiak, menedżer działu rekrutacji w JMD.
W inauguracyjnym spotkaniu w Warszawie wzięło udział 50 liderów polskich i międzynarodowych organizacji studenckich - AEGEE, BEST, CEMS, JADE, NZS, SIFE. Reprezentowali oni największe ośrodki akademickie, m.in.: Warszawę, Kraków, Łódź, Gdańsk i Poznań. Podczas spotkania mieli okazję posłuchać o zmianach w branży handlu detalicznego i specyfice pracy w dziale zakupów. Poznali również kulisy powstania nowej ogólnopolskiej kampanii reklamowej „Daj się zaskoczyć jakością Biedronki'. Niezwykle ważnym elementem spotkania była wymiana opinii na temat rynku pracy w Polsce i wyzwań, przed którymi stoją dzisiejsi absolwenci i liderzy organizacji studenckich.
„Dzięki zaangażowaniu w projekt wielu ekspertów wewnętrznych i doświadczonych menedżerów reprezentujących różne obszary biznesowe możemy pokazać studentom, jak działa firma z branży handlowej. Uczestnicy konfrontują wiedzę akademicką z rzeczywistością biznesową - to dla nich bardzo inspirujące doświadczenie - podkreśla Kinga Gałęcka, menedżer odpowiedzialny w zespole rekrutacji JMD za kontakt ze studenckim rynkiem pracy.
Jedną z aktywności realizowanych w ramach Jeronimo Martins Career Development Academy jest „Projekt Biedronka', gra symulacyjna, kształtująca umiejętności z zakresu zarządzania projektem. Celem graczy jest otwarcie nowego sklepu sieci Biedronka. Uczestnicy przechodzą przez wszystkie etapy realizacji projektu, począwszy od zaplanowania działań, aż po realizację planu. Muszą poradzić sobie w wielu nieprzewidzianych sytuacjach.
„Udział w grze jest niepowtarzalną okazją do wcielenia się na kilka godzin w rolę menedżera projektu. Otwarcie sklepu to złożone przedsięwzięcie, realizowane pod presją czasu, przy jasno określonych zasobach ludzkich i finansowych oraz z wysoko postawioną poprzeczką jakościową. Przy okazji to też świetna zabawa' - mówi Jakub Falk, absolwent programu menedżerskiego JMD Dojrzewalnia Talentów, prowadzący grę symulacyjną.
Więcej informacji na temat działań JMD adresowanych do studentów i absolwentów można znaleźć na www.karierawjmd.pl.
Najbliższe spotkania z cyklu „Rethink Retail - Jeronimo Martins Career Development Academy' odbędą się:
16 lutego br.:
Graduate Programme Day - Targi Programów Managerskich
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
„Career guide - co rozwijać, by osiągnąć sukces?' (warsztat rozwojowy)
2 marca b.r.
Rethink Retail - Jeronimo Martins Career Development Academy
Biuro Główne Jeronimo Martins Dystrybucja, Warszawa
Interaktywne prezentacje z udziałem ekspertów i warsztat rozwojowy
dodane przez mjcc