Konkurs cieszy się szczególnym
zainteresowaniem studentów w momencie, kiedy tak wiele mówi się o
trudnościach, jakie mają absolwenci w przebiciu się na rynku pracy. Jest
to okazja, żeby zdobyć praktyczne doświadczenie, sprawdzić swoje
umiejętności oraz zabłysnąć swoimi zainteresowaniami przed przyszłym
pracodawcą. Trójka laureatów będzie przez miesiąc poznawać tajniki PR-u w
międzynarodowym środowisku wielkich agencji w Brukseli i Londynie.
–
Zwycięstwo i odbyty staż zagraniczny to otwarte drzwi do kariery –
potwierdza Marta Cieślak z Instytutu Monitorowania Mediów, koordynator
PRaktykuj za granicą – Z tego co wiemy, laureaci z poprzednich lat
pracują w tej chwili w branży PR. Co więcej, doświadczenie pokazuje, że
nie tylko zwycięzcy, ale nawet finaliści spotykają się po konkursie z
dużym zainteresowaniem pracodawców.
Zadania konkursowe polegają
na stworzeniu strategii PR dla organizacji pozarządowej, którą wspiera
dana edycja – w poprzednich latach było to m.in. Amnesty Interntional
czy Polska Akcja Humanitarna. W tym roku studenci będą pracować nad
projektami dla Fundacji ITAKA, która zajmuje się poszukiwaniem osób
zaginionych. W pierwszym etapie konkursu wystarczy przygotować krótki,
trzystronicowy plan strategii, jednak musi się on wyróżniać
pomysłowością i poprawnością formy.
– Na początek warto dokładnie
zapoznać się z fundacją, dla której przygotowujemy projekt, czyli wejść
na stronę, poklikać, poczytać o ich działaniach – mówi Marta Cieślak –
Dla osób, które nigdy wcześniej nie pisały strategii PR przygotowaliśmy
krótki poradnik, omawiający najważniejsze zasady i najczęściej
popełniane błędy. Na stronie PRaktykuj za granicą można też przejrzeć
zwycięskie projekty z poprzednich lat.
Konkurs jest otwarty dla
studentów wszystkich kierunków studiów dziennych, wieczorowych,
zaocznych i podyplomowych, także tych, którzy ukończą studia w 2012. To
szansa nie tylko dla osób z kierunków ściśle związanych z komunikacją,
takich jak PR czy dziennikarstwo - wśród laureatów z poprzednich lat
znajdują się chociażby studenci historii czy stosunków międzynarodowych.
Więcej informacji na stronie
imm.com.pl/praktykuj2012„PRaktykuj
za granicą” jest organizowany rokrocznie przez Instytut Monitorowania
Mediów. Celem konkursu jest umożliwienie studentom zdobycia
międzynarodowych doświadczeń podczas stażu w prestiżowej agencji PR, w
oddziale poza granicami Polski. W każdej edycji wybrana organizacja
pozarządowa otrzymuje możliwość wdrożenia strategii komunikacji
utworzonej na jej zapotrzebowanie i powstałej pod okiem znawców branży –
w edycji 2012 partnerem strategicznym jest Fundacja ITAKA.
Patronat
medialny nad wydarzeniem objęło radio RMF MAXXX, Gazeta Wrocławska i
portal naszemiasto.pl, portal proto.pl, Gazeta Studencka, magazyn
studencki SMS, magazyn studencki Manko oraz portale dlastudenta.pl i
kariera.com.pl. Partnerami konkursu są anteny AEGEE: Białystok, Kraków,
Lublin, Poznań, Toruń, Warszawa, Wrocław i Zielona Góra. Merytorycznie
konkurs wspierają organizacje branżowe PSPR i ZFPR.