Za przyjaźń w pracy utrata etatu?

Dział: kariera - pracaikariera.pl

Niektórzy pracodawcy nie lubią, gdy ich pracowników łączą prywatne relacje. Zdarza się, że ich zakaz umieszczają w kodeksach etycznych lub bezpośrednio w regulaminach. Aż nie chce się w to wierzyć, ale prawnicy przyznają, że takie praktyki bywają.

Na szczęście do skrajnych można zaliczyć przypadki, kiedy firma koleżeństwa między pracownikami zakazuje wprost. Związki partnerskie i przyjaźń w pracy ogranicza się w bardziej subtelny sposób. W Intemecie można znaleźć np. kodeks postępowania jednej z korporacji, a w nim następujący zapis: "(...) Szanujemy i uznajemy prawa pracowników do swobodnych związków z osobami spotkanymi w pracy, niemniej musimy dbać o to, by wszyscy kierowali się zasadami zdrowego rozsądku dla zapewnienia, że takie relacje nie będą wpływać negatywnie na wyniki pracy, możliwości nadzorowania innych lub środowisko pracy. Jakiekolwiek zachowanie w miejscu pracy wynikające ze związków uczuciowych lub przyjaźni pomiędzy pracownikami może być niewłaściwe, jeżeli jest krępujące dla innych. Faworyzacja lub podejmowanie decyzji biznesowych w oparciu o uczucia, powiązania czy przyjaźnie, a nie z myślą o najlepszych interesach firmy są zakazane. Osoby, które nawiązują związki osobiste lub przyjaźnie powinny kierować się taktem zdrowym rozsądkiem i wrażliwością. Należy uważać na sytuację, w której inny członek twojej rodziny zatrudniony jest na stanowisku, które tworzy konflikt interesów lub jego pozory. W takich sytuacjach należy zwrócić się do menedżera lub radcy prawnego o poradę (...)".

Źródło: nf.pl

ostatnia zmiana: 2011-05-17
Komentarze
Polityka Prywatności