Mocną stroną banku, jest zaangażowanie w rozwój społeczności lokalnych. Rozwijając współpracę ze swoimi partnerami społecznymi, staje się dla nich zaufanym i pewnym partnerem. BGŻ wspiera i propaguje przedsięwzięcia o charakterze długofalowym.
Celem strategicznym banku jest dalszy wzrost efektywności. Ponadto, wzmocnienie wiodącej pozycji w sektorze rolno-spożywczym, dynamiczny rozwój sieci placówek, szczególnie w mniejszych miastach oraz wzbogacanie oferty produktowej.
Bank BGŻ, od lat konsekwentnie angażuje się we wspieranie działalności organizacji charytatywnych i proedukacyjnych, angażuje się w inicjatywy społecznie użyteczne. W sposób szczególny, bo poprzez autorski program „Klasa BGŻ”, swoje działania adresuje do zdolnych, ambitnych, otwartych na świat młodych ludzi, którzy borykając się z przeciwnościami życia codziennego wykazują ponadprzeciętny talent i pasję intelektualną. Bank dysponuje siecią ponad 350 oddziałów.
Udostępnia bezprowizyjnie (dzięki porozumieniu z Euronetem, MR Bankiem i Kredyt Bankiem, Krakowskim BS i Invest Bankiem) ponad 3500 bankomatów w całym kraju. Klienci mają do dyspozycji nowoczesne i wygodne rozwiązania bankowe. Dostęp do usług odbywa się poprzez zaawansowane technologie informatyczne - system bankowości internetowej eBGŻ, obsługę telefoniczną TeleBGŻ oraz Home Banking.