Rusza kampania społeczna „Twarze Przedsiębiorczości”

Dział: kariera - pracaikariera.pl

Kolejna, siódma już edycja Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości zbliża się wielkimi krokami. W rozwój tej kluczowej umiejętności warto jednak inwestować przez cały rok, dlatego już teraz rozpoczyna się kampania społeczna nawiązująca do motywu przewodniego tegorocznego wydarzenia. Bo bycie przedsiębiorcą i bycie przedsiębiorczym to powód do dumy!

Hasło Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości 2014 to "Przedsiębiorczość ma wiele twarzy". Dlaczego? - Po pierwsze chcemy przekonać Polaków, że przedsiębiorczość jest dla wszystkich i że warto być przedsiębiorczym, to znaczy aktywnym, pracowitym i wytrwałym - w każdym wieku i w każdych okolicznościach. Po drugie, że przedsiębiorcy to nie tylko prezesi wielkich korporacji, ale przede wszystkim osoby prowadzące działalność na niewielką skalę, mikro- i mali przedsiębiorcy, o których nie przeczytamy na pierwszych stronach gazet. Często nie rozumiemy, jak wiele dobrego robią ci ludzie na rzecz polskiej gospodarki i dobrobytu nas wszystkich - mówi Justyna Politańska, prezes Fundacji Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości w Polsce.

Tymczasem wizerunek przedsiębiorców w Polsce nadal nie należy do najlepszych i często ma wydźwięk pejoratywny. Wciąż aż 31 proc. Polaków nie jest przekonanych o uczciwości prywatnych przedsiębiorców. Pozytywnie postrzega ich 57 proc[1].

Jeśli o przedsiębiorcach mówi się w pozytywnym kontekście - najczęściej przywoływane są wciąż te same przykłady. Mówi się tylko o najbardziej spektakularnych sukcesach, nagradza wciąż te same, znane z mediów twarze. - Cieszymy się, gdy słyszymy o tak wielkich osiągnięciach, ale mamy wrażenie, że na uznanie zasługuje wiele osób spoza tego wąskiego grona. To czasem nasi sąsiedzi, lokalni przedsiębiorcy. Czasem właściciele wielkich firm, którzy nie brylują w mediach, mimo że dają pracę setkom osób czy wspierają lokalną społeczność. Chcemy uświadomić im i ich otoczeniu, że to, co robią, to powód do dumy. Że niełatwa ścieżka, jaką podąża przedsiębiorca, to coś wyjątkowego, wymagającego determinacji i ogromnej pracy. Dlatego zainicjowaliśmy kampanię społeczną "Twarze Przedsiębiorczości" - mówi Adam Kądziela, koordynator projektu.

Aby wziąć udział w kampanii wystarczy za pośrednictwem dedykowanej przedsięwzięciu strony internetowej przesłać zdjęcie wraz z informacją odnośnie własnej działalności.

- Liczymy, że w kampanii zechcą wziąć udział ci, którzy reprezentują różne formy przedsiębiorczości - biznesmani czy managerowie, ale też osoby prowadzące z sukcesem jednoosobową działalność gospodarczą oraz aktywne społecznie. Chcemy przez to pokazać, jak pozytywną rolę w społeczeństwie lokalnym może odegrać przedsiębiorczość. Zdjęcia będą też jasnym przekazem, że każdy z nas może być przedsiębiorczy - dodaje Politańska.

Z historiami znanych i mniej znanych przedsiębiorców, którzy wezmą udział w kampanii będzie można zapoznać się na www.twarzeprzedsiebiorczosci.pl. Najciekawsze z nich będą opisywane szerzej, także w mediach społecznościowych.

Kampania jest pierwszym wydarzeniem z cyklu promującego Światowy Tydzień Przedsiębiorczości - międzynarodowe przedsięwzięcie, podczas którego ludzie na całym globie biorą udział w bezpłatnych szkoleniach, debatach czy konkursach pozwalających im odkryć w sobie przedsiębiorczy potencjał. Dzięki zaangażowaniu setek partnerów każdego roku tysiące osób mogą dowiedzieć się m.in. tego, jak założyć i prowadzić własną działalność gospodarczą, pozyskiwać środki finansowe na rozwój firmy czy zaplanować jej promocję. Poprzednie edycje ŚTP objęły honorowym patronatem instytucje takie, jak Ministerstwo Gospodarki, Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji, PARP czy Komisja Europejska, a tylko w 2013 roku w organizowanych w całej Polsce wydarzeniach wzięło udział ponad 80 tysięcy osób. Więcej informacji na www.tydzienprzedsiebiorczosci.pl i www.gew.co.



[1] "Przedsiębiorcy w Polsce", PKPP Lewiatan, Grudzień 2012, s. 44


data ostatniej modyfikacji: 2014-07-15 10:56:59
Komentarze
Polityka Prywatności