Kariera - artykuły

tag
Gruby pracownik jest leniwy, nieatrakcyjny i kosztuje pracodawcę więcej, gdyż częściej wymaga opieki medycznej – czy takie opinie rzeczywiście funkcjonują na polskim rynku pracy?
Czy to wstęp do sprzedaży serwisu? Oficjalnie informacji tych nikt nie potwierdza, podobno jednak News Corp. nosi się z takim zamiarem. Zapewne skorzysta na tym finansowo. Ucierpieć może jednak wizerunek.
W serwisie rekrutacyjnym Szybkopraca.pl w IV kw. 2010 roku ukazało się 4 385 ogłoszeń. W porównaniu do III kw. 2010 roku widoczne jest zmniejszenie się liczby ofert pracy o 17,15 proc.
Koncern Nokia Siemens Networks myśli o nowym centrum usług w Polsce - pisze Puls Biznesu. Jeśli powstanie w naszym kraju, to liczba polskich pracowników wzrośnie nawet trzykrotnie.
To pracodawca decyduje, czy zatrudniony może używać jego narzędzi do celów prywatnych. "Jeżeli oświadczy, że nie godzi się na takie używanie poczty firmowej, Internetu czy telefonów służbowych, to pracownik musi bezwzględnie tego zakazu przestrzegać" - tłumaczy radca prawny Iwona Jaroszewska-Ignatowska prowadząca Kancelarię Prawa Pracy.
Większość europejskich firm ma trudności z pozyskiwaniem oraz motywowaniem pracowników w okresie spowolnienia gospodarczego, wynika z najnowszego międzynarodowego raportu firmy consultingowej TowersWatson.
Niepewny klimat gospodarczy sprawia, iż wzrasta zainteresowanie polskich przedsiębiorców atrudnianiem pracowników z Europy Wschodniej i Azji. Jak wynika z danych Ministerstwa Pracy Polityki Społecznej, w ubiegłym roku w urzędach pracy zarejestrowano 156 tysięcy oświadczeń o zamiarze powierzenia pracy cudzoziemcom - obywatelom Ukrainy, Białorusi i Rosji. Odpowiadając na potrzeby rynkowe, polska agencja pracy EastWestLink oferuje usługę rekrutacji pracowników ze Wschodu.
Tajemnicę poznają uczestnicy Alternatywnych Spotkań Biznesowych już 22 września w Łodzi i Wrocławiu.
Aktywność pracowników w serwisach społecznościowych staje się coraz większym zagrożeniem dla wizerunku firm. Badania firmy doradczej Deloitte pokazują, że istnieje świadomość tego problemu, jednak wciąż pracodawcy nie podejmują odpowiednich działań mających zminimalizować ryzyko z nim związane. Zdaniem ekspertów Deloitte lekarstwem na ten stan rzeczy jest ustanowienie jasnych i precyzyjnych kodeksów etyki oraz zbiorów norm w firmach, które będą skutecznie chronić ich reputację, a więc także wartość na rynku.
Poprzednie
Kanał RSS dla tej listy
Polityka Prywatności