Millenialsi na stażu

Dział: kariera - pracaikariera.pl

Aż 91 proc. studentów uważa, że praktyki i staże ułatwiają po studiach start na rynku pracy. Takie tendencje pokazują badania Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami[1]. Millenialsi (czyli urodzeni po 1980 r.) chcą zdobywać na stażach wiedzę i doświadczenie, a jednocześnie oczekują opieki mentora, który będzie monitorował ich postępy w realizacji zadań.

Przedstawiciele pokolenia Y określają siebie jako osoby wielozadaniowe (71 proc.), mobilne (67 proc.) i świetnie znające najnowsze technologie (60 proc.). Są otwarci na zdobywanie doświadczenia. Najlepiej na praktykach i stażach podczas studiów. Cenią także elastyczny czas pracy (46 proc.).

Rośnie świadomość, jak ważny jest wybór stażu w rozwoju całej kariery zawodowej - mówi Piotr Palikowski, prezes zarządu Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami. - Oczywiście sytuacja wciąż nie jest idealna. Nie brakuje młodych, traktujących praktyki jak przykry obowiązek oraz pracodawców z podobnym podejściem. Generalnie jednak sytuacja zaczyna się zmieniać i młodzi chcą się na stażu jak najwięcej nauczyć, bo to zaprocentuje w przyszłości.

Młodzi ludzie docenią staż z programem o największym walorze edukacyjnym. Na to zwraca uwagę aż 94 proc. ankietowanych. Równie cenne jest wdrożenie stażysty do organizacji i obowiązków. Millenialsi zdają sobie sprawę, że dla kariery ważne są realne umiejętności zdobyte na stażu.

Do 17 kwietnia studenci i absolwenci mogą wybierać spośród 80 ofert płatnych praktyk i staży PZU w 17 miastach Polski - mówi Łukasz Trzeszczkowski, Kierownik Zespołu Marki Pracodawcy PZU. - Organizujemy je w tych obszarach biznesowych, w których możemy zaoferować najciekawsze i najbardziej rozwojowe projekty. W ten sposób - poza atrakcyjnym wynagrodzeniem - oferujemy młodym ludziom także wartościowe doświadczenie, a nie tylko wpis w CV. Ponad 60% stażystów zostaje z nami na dłużej - dodaje.

Badanie PSZK pokazało, że takie informacje decydują o udziale kandydatów w rekrutacji. Aż 83 proc. zainteresowanych oczekuje informacji o wynagrodzeniu już na etapie czytania oferty. Ważny jest jasno zdefiniowany zakres obowiązków. 81 proc. respondentów chciałoby zaś, aby opiekun/mentor monitorował ich postępy w realizacji zadań i celów edukacyjnych oraz udzielał na bieżąco informacji zwrotnej.

[1] Raport z badania opinii studentów, zrealizowany w ramach kampanii świadomościowej „#jestemYgrekiem. nie jestem leniem.”, na potrzeby Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami.


data ostatniej modyfikacji: 2016-04-14 09:52:31
Komentarze
Polityka Prywatności